donderdag 29 oktober 2015

Week 9, 10 en 11



Terug van weggeweest, en hoe.
Ik ga hard werken om de steken op te pakken.
Zoals velen van jullie zullen weten ben ik begin maart naar America afgereisd om de nalatenschap van mijn moeder en broer te regelen.




Week 9


Week 9 was de week van de pijlsteek (arrowhead stitch).
Een eenvoudige steek die in zijn geheel of in halve gewerkt kan worden.
Je kan de pijlsteek gebruiken als een vlakvulling of als randsteek.
Als je het als randsteek wil gebruiken kan dat zowel in horizontale of verticale richting zijn.




Week 10


De varensteek (fern stitch) was in week 10 aan de beurt.
Deze steek heet ook weleens de Zeekraalsteek.
Deze makkelijke steek is zeer geschikt om bladnerven of takjes mee te borduren.
Het zou ook als randsteek leuk zijn.





Week 11


We zijn eindelijk beland bij de laatste steek van het groepje "rechte steken".
Deze steek is eenvoudig maar geeft door zijn eenvoud een hele leuke effect.
De cordonsteek (draad opnaaien) heet ook couching (vooral in het engels).
In de geschiedenis zien we deze steek heel vaak en dan wordt het geborduurd met garens die niet goed buigzaam zijn of niet in de oog van een naald passen.
Je haalt de draad die je wilt opnaaien naar de goede kant van de stof en zet het vast met een draad.
De kunst is de draad die je opspant niet te strak op de stof leggen.
Zoals je kan zien op de foto heb ik mijn gouddraad vast gezet met een grote steek.
Zo kan je ook ronde vormen "vast naaien".
De vierkant couching voorbeelden zijn (van links naar rechts): Couched Diamond Trellis en Couched Trellis.




veel plezier, 

Tammy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten